Trädgårdens vänner

Trädgården här i Lemland följde ju med på köpet, så att säga. Jag har inte planterat mycket här, men kan njuta ändå. Idag har jag tagit onödigt många bilder på körsbärsträdet. Det var, konstigt nog, det enda fruktträdet här. Det surrar i det just nu.
Jag får också besök när våra egna kattor inte är här.
Det är grannens katt som kommer hit och känner sig hemma. Hon ligger till och med på Holgers plats..
Hon och Holger är faktiskt ganska goda vänner, men Helge är lite mer avogt inställd. Jag tycker att det är trevligt att hon kommer hit. För att gå från det ena till det andra, så blommar den tredje julrosen nu. Den har jag till och med planterat själv.
Jag har nu en vit, en vinröd och en limegrön. Jag skulle också vilja ha en rosa, så en sådan ska jag försöka få tag på inom en snar framtid. Ja, nu ska jag sluta blogga och fortsätta att läsa. Jag lämnade in min del av gruppuppgiften igår, så nu ska jag plugga lite inför tentan.

Kommentarer

Populära inlägg