Vettaskåran

Igår var vi ute på sjön hela dagen. Vi åkte ut redan på förmiddagen. Det blåste ganska mycket då, men vi hittade en bra plats i lä i alla fall. Vi åkte till Gråskär. Det slutade blåsa sen och blev riktigt fint. Vi hade ost och ägg och pannbiffar med oss, så vi behövde inte ens grilla korv som vi hade tänkt. Här är en bild från vettaskåran.
Jag gick runt Gråskär och såg en huggorm ringla sig fram. Jag hade ju naturligtvis inte telefonen med mig då, så det blev ingen bild på den. Jag tog en bild av jollan i solskensglittret i stället.
Vi kom hem ganska sent, efter att ha rett upp fåglarna. Vi var ganska trötta då. Jag hade satt på solskydd, men kände ändå att jag hade fått sol. De andra hade inget solskydd och var ganska röda. Man blir trött sen. Det var en jättefin dag på sjön med goda vänner i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg