Glad påsk!

Igår var jag på bildningsnämndsmöte. Det var bra att vi kunde ha möte, trots att det var skärtorsdag, men det är ju en arbetsdag och skoldag, så det är inte en helgdag på så sätt. Det var skönt att komma hem och äta och slappa sen. Det är riktigt skönt att veta att vi är lediga i fyra dagar. Mats hade maten klar när jag kom hem. Det var också skönt att jag hann städa och byta gardiner, dukar och mattor förra helgen, så att man inte måste stressa med det nu. Jag vaknade i vanlig tid i morse, så då tog jag fram kycklingar och påskägg och lite annat då. Här är en bild av påsk- och vårgardinerna. Jag är så nöjd med dem. Jag har köpt dem på Åland köp och sälj för en spottstyver! Marimekkotyg! Tala om återanvändning, miljövänligt och ekologiskt. Sen är de ju så vackra och man blir pigg och glad av de glada färgerna.
Lite påskpynt är alltid fint.
Jag är så nöjd med tulpanerna. Det är fint med gula tulpaner till påsk, och dessa dubbla är ju extra fina.
Jag fick dessutom rosor av Mats igår. Rättvisemärkta, naturligtvis. Hoppas att jag får dem att hålla länge.
Jag har också köpt lite nya leksaker till Holger och Helge. De måste ju också få påskägg. De fick dem idag, däremot. De har ju inte riktigt koll på dagarna, så det gör inget. :-)
Holger började genast leka med dem.
Helge ligger och sover nu, så jag ska försöka ta en bild av honom senare, om han också leker med dem. Idag är vi bjudna på middag, så vi ska cykla dit. Vi ska dit redan klockan 16.00. Det ska bli trevligt. Glad påsk alla bloggläsare! Hoppas att ni får en trevlig och avkopplande helg!

Kommentarer

Populära inlägg