Avloppstank

Idag besökte jag lagtinget och landskapsregeringen med mina sexor, sjuor och åttor. Det var trevligt. När jag kom hem sen var det fullt på tomten. Det stod en grävmaskin och en stor skåpbil på tomten. Det var, som tur är, en trevlig pojke där också. Jag fick strax plats att parkera. Vi har länge planerat att sätta en till avloppstank bredvid den andra. Då behöver man inte kolla om tanken är full lika ofta. Dessutom blir det ju billigare om man inte måste tömma lika ofta. Nu är det alltså dags.
Det blev inte klart idag, så grävmaskinen står kvar. Jag sa att han måste stänga dörren, för att annars går Helge dit och sover. Han gillar ju att sova i fordon, av någon anledning ☺. Den unge mannen sa att han alltid låser, och det är ju logiskt. När han åkte hem tog jag fram gräsklipparen. Det växer så fort den här tiden. När jag var klar gick jag med trimmern också, så nu ser det väl någorlunda ut, förutom en stor grop i gräsmattan då..

Kommentarer

Populära inlägg