Lite trädgårdsarbete

Det är mulet och grått ute idag, så vi har passat på att jobba lite i trädgården. Jag har planterat pelargoner och tagetes. De är tacksamma och klarar sig bra både om det blir en regnig eller en solig sommar. Jag älskar petunior, men jag har upplevt alltför många somrar då de bara torkat bort eller regnat bort. Jag har tagit en sned bild så att man ser alla på altanen.
Jag har planterat i några krukor och korgar också.
Tagetes måste det alltid finnas. De klarar sig också bra.
Mats klippte gräset och jag försökte kratta ihop så mycket som möjligt, utan att få med så många maskrosor. Jag la mer på landet, men eftersom jag också planterade en ny rad med jordgubbar, så behövs det mer. Här är hela landet.
Här är den nya raden.
Gräsmattan ska nog klippas nästa vecka igen, så jag lär nog få ihop tillräckligt med gräsklipp till slut. Jag ska sätta mer lök, men annars är jag klar. Jag sådde squash och basilika idag. Det ser ju väldigt städat och fint ut med gräsklipp också, så jag är väldigt nöjd med hur det ser ut nu.

Kommentarer

Populära inlägg