Grönsakslandet

Just nu ser inte grönsakslandet mycket ut för världen, men det är en väsentlig förbättring från hur det såg ut innan jag gick över det med jordfräsen i alla fall. Jag hade med mig två lådor med gräsklipp från Lemland. Det räckte dessvärre bara till sparris- och jordgubbslandet. Jag ska ta hit gräsklipparen vi har i Lemland, eftersom den har samlare, så ska det väl bli gräsklipp sen. Här ser man hela landet.
Jag har satt gul lök och sått solrosor, men jag ska också sätta rödlök och så squash och blomkål. Det får bli nästa vecka, eftersom jag inte har lyckats hitta någon röd sättlök ännu. Det är så tacksamt att också ha squash och blomkål, för de är stora och dramatiska och producerar fina och användbara grönsaker. Här är andra fina grönsaker, som man blir så glad när man får se varje år.
En annan fördel med ett grönsaksland är att det är så mycket jobb med det. Man kan nog inte tro att det ska vara så tungt att köra jordfräs som det är, t.ex. Det blir ganska mycket rörelse och motion. Jag ser riktigt fram emot att fortsätta att sätta och så nästa vecka.

Kommentarer

Populära inlägg