Bodö

Resan till Bodö blev verkligen över förväntan. Här sitter vi på bussen och väntar på att komma iväg.
Det var en blixtvisit till strömmen, för först guidades vi runt i Bodö. Det var nog helt onödigt, enligt mig, för det är ingen speciellt vacker stad i sig, utan det som är fint är omgivningen med de fina bergen, och sedan Saltströmmen, naturligtvis. Vi åkte först över bron över Saltströmmen, då vi fick fotografera ovanifrån.
Sedan vände chauffören och parkerade på andra sidan bron, så att vi fick gå ur bussen. Han sa att bussen går om 20 minuter. Det var då jag tyckte att det var onödigt att slösa tid på att köra runt i den fula staden, när jag skulle ha velat haft mera tid på mig vid strömmen. Nåväl, Mats och jag gick hastigt ner till vattnet i alla fall.
Det fanns också en jättegryta bredvid.
Bergen var verkligen speciella.
Växtligheten var så frodig och lummig.
Mats tog en bild av mig.
Det går inte att gå ute utan mössa, yllekofta och regnjacka här. Det sitter en riktig mås på denna skylt. Den var inte alls rädd.
Här är en informationsskylt om strömmen. Det syns lite dåligt, men man kan läsa bäst på norska, som tur är.
Det var en fin resa, trots stressen. Det var värt det. Här kommer vi "hem" igen.
Nu kommer vi snart fram till Lofoten. Det ser ut att vara lika vackert som allt annat, så fortsättning följer.

Kommentarer

Populära inlägg