Sommarsysslor

I morse sov jag ända till klockan 7, så det tar sig. Det är skönt att kunna sova lite längre på morgnarna. Jag gick en promenad i morse också, och det kändes lätt och bra. Jag ska nog gå 10 km på måndag. Jag blev så glad när jag såg dessa hösträngar från vägen.
Det påminner om hur det såg ut i min barndom, innan bondäggen kom. Höet var väl i och för sig torrt och inte grönt då, när strängarna gjordes. Det var så fint med alla höstackar överallt då också. Självklart är det ju ändå bättre idag, för det var nog ett elände att få höet torrt och massor av arbete med att få in det. Men fint är det att se långa strängar med gräs. Jag kom på idag att jag har tre viktiga uppgifter denna sommar. Jag ska vila, promenera och njuta. Det blir en bra förberedelse inför hösten. Jag ska naturligtvis läsa också, men bara avkopplande böcker. Jag tog en bild av min garnkorg, för virkning är avkoppling och vila för hjärnan.
I kväll ska vi till Seglinge på födelsedagskalas. Att umgås med vänner är också en mycket viktig sommarsyssla. Före dess ska vi se vilka som blir nya partiordförande i Finland.

Kommentarer

Populära inlägg