Lördag

Mats och hans kompisar åker ut och kastar drag en höstdag varje år. Det var dags idag. Jag följde med till båthuset och körde sen hem bilen, så kan jag hämta honom när de är klara sen. Det var en fantastisk morgon. Klockan är åtta på bilderna.
När jag kom hem jobbade jag lite med en studieuppgift. Jag är nästan klar med den och ska lämna in den i morgon. Jag gick ut och klippte gräset och kunde väl inte ana att det skulle ta sån tid. Jag fick gå och tömma samlaren efter nästan varje rad, eftersom gräset var så otroligt tjockt, trots att det inte var ett dugg långt. Det har tagit mig hela dagen, men nu är jag klar. Enligt S Health har jag gått 18,5 km idag. Otroligt, men så är jag trött också. Det är ju lite jobb att bära samlaren och tömma den i landet och sprida ut gräset också. Dessvärre, trots att det var så mycket gräs, blev en liten plätt utan gräs. Jag kanske får klippa en gång till nästa helg, men jag får se om det alls har vuxit tills dess. Annars får väl en del av landet vara utan gräs. Det ser bättre ut än innan i alla fall. Älgarna hade trampat omkring och trampat ner alla solrosor, så det såg minst sagt stökigt ut. Nu ska jag ta kväll i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg