Vackra vägar

Jag kom hem ganska tidigt idag och gick iväg och promenerade. Jag gick ner till Lumparn först. Det är ordentligt utvatten nu.
Jag blev lite sugen på att simma igen, faktiskt. Jag ska nog först ha bastun varm i så fall, så det fick vara. Jag fortsatte istället till vägen som går från stranden och småningom ihop med vår väg. Sedan gick jag mot andra delen av viken. Solen lyste åt ena hållet.
Jag vände mig om, och det var lika fint åt andra hållet.
Jag kom ner till sjön. Det var riktigt varmt och fint där.
Vägen tar slut där, eftersom de sista tomterna längs vägen finns där, så jag vände och började gå tillbaka.
Jag gick förbi postlådorna vid vår väg. Någon har huggit ut skog i helgen, och det doftade fantastiskt.
Jag tänkte gå mot stenåkrarna, men det var grävmaskiner där. De har satt upp en bom över vägen. Jag vet inte riktigt vad det betyder. Kanske man inte får gå på vägen där i framtiden. Jag hoppas dock att det bara gäller obehörig trafik. Jag ville inte gå förbi grävmaskinerna, så jag gick tillbaka till lilla vägen mot stranden. Jag gick hem längs stigen som följer stranden.
Jag gick bara lite över 7 km idag, då jag blev lite störd i min rytm på grund av grävmaskinerna, men det är helt ok ändå.

Kommentarer

Populära inlägg