Nya skor

Jag åkte till Godby efter jobbet idag. Jag måste köpa maskmedel till Holger och Helge. Jag glömde naturligtvis det när jag var till veterinären för någon vecka sedan. Jag köpte mjukmat samtidigt, så det var var bra att jag kom ihåg det. Jag åkte till Mattssons när jag ändå var i Godby. Jag är helt utan innegympaskor och har varit hur länge som helst. Det går ju bra att vara i strumplästen annars, men det känns inte riktigt bra på löpbandet. Jag vill ju helst köpa finskt också, så jag fick leta lite. Jag vet inte ens om Karhu finns längre, men de fanns förr. Jag hittade ett par skor, som heter Kuoma. Jag har aldrig hört talas om dem, men de är gjorda i Finland. Jag provade dem och hoppades att de var bra. De var osannolikt bekväma, som tur är. Dessutom är de ju så snygga, enligt min personliga åsikt.
Jag köpte också några ljungplantor till koppargrytan. Det blev riktigt fint.
Det behövs inte så mycket i vardagen, något smått kan förgylla dagen. Jag har dock inte förgyllt Holger och Helges dag, eftersom de fick maskmedel så fort jag kom hem. Det är ingen höjdare direkt, men ett nödvändigt ont.

Kommentarer

Populära inlägg