Dagtur

Igår åkte vi till Lemland av och an. Vi vattnade blommor, såg till huset och hämtade lite saker. Vi åkte dit med m/s Odin. För ovanlighetens skull hade vi kaffekorg med oss och satt i salongen. Det var en vacker morgon.
Här ska vi strax köra iland i Överö.
Vi körde sedan över Föglö och tog Skarven. Vi åkte och handlade lite lunch på Kea och åt lunch. Sedan grejade vi lite i huset och diskade och drack kaffe innan vi körde till Långnäs och tog m/s Odin tillbaka till Kumlinge igen. Det var trevligt med en liten utflykt. Jag lyckades inte uträtta mitt ärende att köpa gymkort till Valbohallen, men jag får försöka igen när skolan börjar. Det står på hemsidan att man ska åka till biblioteket, men tydligen förnyas bara gymkort där. Man måste åka till fritidskansliet för att köpa gymnyckel först, men det var stängt på jullovet. Jag hoppas bara att öppettiderna är sådana att jag kan åka dit efter skolan någon dag. Men det ska säkert funka på något sätt. Folk är alltid hjälpsamma, så det ordnar sig alltid.

Kommentarer

Populära inlägg