Frisk, vacker och hal promenad

Nu är vi lediga i fyra dagar. Det är så oerhört skönt. Jag har äntligen lite extra tid att promenera och vila. Jag gick ut ganska tidigt i morse. Det är en riktigt fin och krispig dag ute. Det är så vackert. Det var dock halare ute än jag hade räknat med. Jag orkade inte gå hem igen och hämta broddar, för jag tänkte att det säkert bara är så halt i backen.
Man ser riktigt hur det glänser. Det var dock halt hela vägen, så det var lite extremt. Sanden har hamnat under snön och när den smält har den bildat ett tjockt lager. De har sandat ovanpå, men det sprättar bort när någon kör på det. Nå, det gick bra. Jag fick en underbar promenad, och träffade goda vänner längs vägen, som jag måste prata lite med. Här är jag halvvägs.
Nu ska jag plugga lite och dricka kaffe.

Kommentarer

Populära inlägg