Blåst

Idag var vi till Brändskär för första gången på två veckor. Förra helgen var det älgjakt och jag städade. Jag var i Stockholm på Skolforum på måndagen, men det var ingen höjdare. Det blåste något fruktansvärt, så färjorna gick inte alla turer ens. Det är nog inte den bästa tiden att resa, men dit och hem kom vi, jag och min kollega. Denna helg är det ingen älgjakt, men vi hade fullt upp ändå igår. Vi redde upp och fryste in älgköttet från förra helgens jakt. Idag åkte vi först och tankade båten och sen körde vi mot Brändskär. Det var riktigt mörkt och blåsigt, men vackert.
Det är högvatten nu också. Vi har ju inte åkt dit på höstarna förut, så det ser lite speciellt ut när vattnet går över kanten på bryggorna.
Jag tog med mig min bil hit denna helg, eftersom det är dags att byta till vinterdäck.

Kommentarer

Populära inlägg