Lärarföreningens höstmöte

Igår hade Lärarföreningen sitt höstmöte. Vi träffades först för själva mötet. Ny ordförande valdes och några nya medlemmar. Jag avgår ur styrelsen, men blev vald till valberedningen. Efter mötet gick vi till Nautical, där vi fick en välkomstskål. Mina fina kollegor hade sparat en plats åt mig och min kollega, eftersom vi råkade hamna efter de andra. Det var fint gjort. Maten på Nautical är ju alltid så fin och god. Jag körde bil, så jag drack alkoholfri öl till maten. Det är lite festligare än att dricka mineralvatten. Tyvärr har jag inte smakat något alkoholfritt vin som smakar något annat än socker, medan ölen faktiskt smakar öl, så det fick det bli.
Till förrätt fick vi lax med grönsaker och syrliga såser. Det var otroligt gott. Jag hade beställt kött till varmrätt. Jag kikade lite på fisktallriken, som mina bordsgrannar hade beställt och den såg fin ut, men köttet var helt sanslöst gott.
Vi fick vitlökspotatis till. Jag måste prova att laga denna rätt hemma någon gång. Tyvärr har jag ju ingen aning om vad som fanns i alla syrliga såser och röror, men det är ju nog de som höjer rätten från god till fantastiskt god. Picklad rödlök ska jag väl klara av i alla fall. Till efterrätt fick vi chokladfondant med havtornsglass.
Jag undrar hur de lyckas servera varm fondant och kall glass till 135 personer. Imponerande. Det var ett trevligt höstmöte och en trevlig middag i goda vänners lag, så detta hoppas jag att lärarföreningen fortsätter med.

Kommentarer

Populära inlägg