Krispig dag

Det har varit förvånansvärt kallt idag. Jag hade på mig min nya vinterjacka, men ändå frös jag på morgonrasten. Jag har rastvakt på eftermiddagen också, men då var det lite varmare. Det kändes dock kallt igen på eftermiddagen när jag skulle promenera. Det var så vackert att jag gick ner till Lumparn först.
Jag måste visa hur långt de har kommit med bygget av det nya huset vid promenadstigen. Tyvärr kommer man inte att kunna gå här längre snart. Man kan ju inte gå precis framför någons trädgård.
Bottenplattan är klar. Stigen går mellan huset och vattnet, så man ser att det inte är möjligt att gå där längre. Jag gick upp mot Lemlandsvägen och hittade lite vackra saker på vägen.
Det var kallt, men otroligt skönt ute. Jag får passa på när det inte regnar eller stormar, vilket det har gjort ganska mycket i höst.

Kommentarer

Populära inlägg