Bord och träslöjdskurs på Föglö

I förrgår bjöd jag på ett bord på Åland köp och sälj. Jag trodde inte att jag skulle få det, men ibland lyckas det. Jag hämtade det idag och blev glatt överraskad, för det var ännu finare i verkligheten än på bild.
Det är perfekt för mina stickor och virknålar och stoppnålar, samt mina garner. Jag började också på en träslöjdskurs på Föglö idag. Jag hade sett i Mediskatalogen att det skulle bli kurs, och var lite sugen på att gå, men sen tänkte jag att jag hade missat den ändå. Jag pratade dock med min kollega en dag förra veckan och sa att jag nog hade velat gå, men inte kommit mig för. Han är slöjdlärare på kursen. De hade bara fyra anmälda efter jul, så jag var verkligen välkommen. Jag har funderat lite på vad jag vill göra, men ville ändå se vad som är möjligt. Det blev lite ritningar.
Det fanns lite en kvar sen jul i Föglö skola.
Jag började göra knaggar, vilket var riktigt roligt, eftersom en är ett så mjukt och fint material. Det blev sju stycken idag. Jag ska se om jag hittar en tjock en på Kumlinge i helgen. Jag ska försöka klyva på längden och fästa knaggarna på den runda sidan.
Jag är glad att det blev prat om kursen. Det här är riktigt roligt.

Kommentarer

Populära inlägg