Grå, grå, mörkgrå dag

Trots att vi märker, eller tror oss märka att det har blivit ljusare, så kan man inte påstå att det har varit ljust alls idag. Jag såg ett litet hål i molnen och måste genast ta en bild för att föreviga undret.
Förutom detta har det regnat och varit grått hela dagen. Det har dock inte varit tråkigt och trist, utan ganska skönt, eftersom det också har varit vindstilla och det händer ju inte så ofta. Vi har haft en trevlig dag, faktiskt, eftersom vi har varit på Brändskär. Mats har jobbat med isolering och ventilation och har till och med hunnit med att spika panel. Jag har inte gjort så mycket, annat än att jag lagade mat. Jag stekte ägg, så det var ju jobbigt. ☺ Jag har inte alls dåligt samvete, för idag var sista dagen på jullovet. Det är ju helg sen, så det räknas inte på samma sätt. Jag ser dock, som vanligt, fram emot att träffa mina fina elever och mina trevliga kollegor.

Kommentarer

Populära inlägg