Middag på Glada laxen

Det har blåst och regnat och varit kallt hela dagen idag. Vi bestämde oss för att äta middag på Glada laxen. Vi badade bastu ganska sent, och for och hämtade min syster. Det var ganska höga vågor på Delet, men vi hade regnkläder på oss. Jag hade dessutom mössa, öronband och huva på mig. Förvånansvärt nog kändes vattnet som stänkte upp riktigt varmt. Jag kunde inte fotografera, för det var för blött. Mats och jag valde vitlökssniglar igen, och de var ännu godare än förra gången vi var på Glada laxen, om möjligt. 
Till varmrätt tog vi pepparbiff. Det var också jättegott. Jag gillar varma grönsaker, så perfekt en kall dag, i stället för sallad. Bonuspoäng för stor portion, dessutom! 
Naturligtvis måste jag äta jordgubbar och glass till efterrätt, så länge det finns färska jordgubbar. 
När vi skulle åka hem blåste det ännu mer, så det kändes skönt att ha ny, starkare snurra. Det var trevligt att äta på Glada laxen igen. 

Kommentarer

Populära inlägg