20-talsfest

Mats och jag blev bjudna på Åland100-avslutningen på Alandica igår. Det var 20-talstema. Jag försökte hitta någon slags huvudbonad, men till sist satte jag bara upp håret. Jag hade handskar och balklänning sen Mats och jag var på presidentvalen 2009, och en fjäderboa sen en maskerad i Övernäs skola för många år sedan. Det fick duga. 
Halsbandet hade jag sen jag var med i en pjäs på universitetet i London. Det var en 20-tals pjäs, Lux in Tenebris av Bertold Brecht. Jag hade en klänning och huvudbonad då, men det var på 80-talet, så de är borta sedan länge. Här syns klänningen lite bakifrån, i spegeln. 
Mats hade på sig sin frack, som han hade på presidentbalen. Den passade bra. Det var en rolig fest, med åländska artister och åländsk mat. Vi hade gott sällskap och träffade många gamla, och till och med, nya vänner. 

Kommentarer

Populära inlägg