Höst på Brändskär

Igår när jag kom färjan, åkte jag direkt till Marskil, där Mats väntade i båten. Vi åkte till Brändskär och åt skaldjur, som jag hade med mig från stan. Idag har vi städat upp lite från den pågående båthusrenoveringen, läst lite, diskat och grejat lite i allmänhet. Mats satte upp ljuskronan, som vi har haft i Lemland, men inte har någon användning för där längre. Det blev fint. 
Jag köpte ett batteriljus på Mattssons, som jag nu satte i ljusstaken vid soffan. 
Vi har också en stor ljuslykta, som jag köpte i Åbo. Det är elljus i den också. 
Vi badade bastu på eftermiddagen och det var skönt i vattnet. Vattenståndet är lite högre nu, vilket är skönt. Efter bastun sken solen också. Vassen är så gul nu och lyser upp under mulna dagar också. 
Det är fint när solen skiner, för det var så grått i morse.
I morgon är det skola igen, men det är höstlov på torsdag och fredag. Hoppas att vädret blir någorlunda då. 

Kommentarer

Populära inlägg