Konsthistoria

Jag har ämnet bildkonst i skolan, på högstadiet. Jag är inte behörig i detta ämne, men jag har ju läst litteraturvetenskap och känner ändå att jag har något hum om konsthistoria. Trots det vill jag lära mig mer, och i fjol läste jag kursen konst och makt, och i år Finlands konsthistoria. Jag tycker att Finlands konsthistoria är ett särskilt intressant ämne, så jag är verkligen glad att det blev detta ämne i år. Här kom vi till Långnäs igår. Det var riktigt fint väder. 

Jag handlade lite och åkte sen till högskolan. Tjusigt med upplysta bokstäver. 

Vi höll på ända till kl 21.15, så det var skönt att åka till Lemland och ta det lugnt sen. 
I morse var jag i tid och kunde logga in på kurssidan och pigg och nyter vänta på föreläsningen. Vi slutade kl. 12.30, så jag passade på att åka till Mattssons i Godby. Jag hittade ett öronband och köpte det. 
De är bättre än mössor när det blåser. Jag tänkte att jag skulle passa på att åka till Bomarsunds besökscentrum, som jag inte har hunnit besöka ännu. Det är ju lördag, så en chansning, men i alla fall. 
Det ser riktigt internationellt ut. Tyvärr är det inte öppet på lördagar, eller någon annan dag på ett bra tag. 
Tyvärr. Jag gillade konstverket på väggen i alla fall. 
Förstora bilden, så ser ni mönstret på murstenarna. Vackert. 
Jag körde vidare till Hummelvik i stället. 
Det var riktigt fint. Jag bestämde mig för att ta en promenad. 

Bilen såg så ensam ut att jag knappt ville lämna den. 😄 Det är så fina höstfärger i naturen nu. Jag gick inte så långt ändå. 
Nu sitter jag och väntar på Alfågeln. Det har blåst upp och det är disigt på sjön. Jag ser fram emot att åka till Brändskär och ta det lugnt med Mats och Helge. I morgon ska vi bada bastu igen. 

Kommentarer

Populära inlägg