Litet växthus


Äntligen har jag lite tid att ta det lugnt och göra något enbart för nöjes skull. Jag är på Brändskär med Helge och pysslar med odling, läsning och målning, både av möbler, hus och bilder. Detta år hittade jag bara ett pyttelitet växthus med hyllor, så det är tur att mina tomatplantor i år är små. Jag har en balja med vatten som håller värmen på natten och ger fukt under dagen. Jag sådde frön som jag fick av en vän i fjol, och de tog sig väl. Jag har Antho, som är liten men stadig, samt Venus, som också är små. Jag har även miniplommontomater som jag sådde från goda tomater köpta på Kantarellen, men utan att ha en aning om sorten. De står ute, så det kanske inte blir något alls av dem. Det är kul att testa ändå. 
Jag har kart redan, så trots att jag sådde dem sent och våren varit kall och mörk finns det hopp. 

Jag har en chiliplanta också. Det är Mats egentligen, för han fick den av en kollega, men han är inte mycket för trädgårdsarbete, så jag fick ta över vårdnaden om den. Det ska bli spännande att smaka sen om de är milda eller väldigt starka. Den skymtar på bild 2, på undre hyllan. 

Kommentarer

Populära inlägg