Simtur

I morse åkte vi iland extra tidigt, eftersom Mats måste åka till stan och jobba. Jag har en tid till labben för blodprov i morgon bitti kl. 8.10, så jag ska åka i kväll. Mats hämtar mig i Hummelvik, eftersom jag inte fick någon plats för bilen på färjan. Vi ska äta lunch tillsammans i stan och sen åker jag hem med honom och då börjar hans semester! Jag tvättade en maskin när jag ändå var iland, och sedan åkte jag till Brändskär igen.
Det första jag måste göra var att gå och simma och det var så skönt! Helge mötte mig genast. Han känner igen ljudet på båtmotorn, så han kommer alltid fram, trots att han ligger och sover någonstans. 
Han började leka med mitt skärp. Gullig!😍 
Jag måste fotografera mina fina blommor. Jag fick två petunior av två olika elever på avslutningen. De är så fina. Jag köpte också nejlikor, en tagetes och en pelargon när jag var till stan. Jag petade också ner krassefrön, och fröna har grott nu, så det är alltid roligt att se hur blommorna blir. Färgen på tagetesen är så fin och speciell. 
Nu ska jag småstäda lite och förbereda mig för stadsresan i morgon. Det är skönt att bara vara hemma igen en dag.

Kommentarer

Populära inlägg