Ålandsbanken

Vem skulle ha trott att Ålandsbanken skulle stänga. Huset har ett fantastiskt läge mitt i byn och det är i gott skick. Det skulle kunna vara ett ypperligt boningshus, men också ett superbt café/pizzeria/hantverkshus eller något liknande. Det låter som om jag gör reklam för det, men jag vet inte vad de ska göra med det. Det har ryktats att det ska säljas, men jag har inte sett det i några annonser ännu i alla fall, så vi får väl se vad som händer. Posten har nu service både åt Andelsbankens och Ålandsbankens kunder. Lite konstig situation, måste jag säga. Det viktigaste är ju att servicen finns kvar, trots att det är synd att allt fler arbetsplatser försvinner härifrån. Vi får inte någon inflyttning om vi inte har arbetsplatser, det är ett som är säkert.

Kommentarer

Populära inlägg