Röd till orange morgonhimmel

Jag steg upp kl. 6.30 som vanligt idag. Det är skönt att dricka kaffe och läsa tidningarna på morgonen. Det är faktiskt otroligt bra detta med nättidningar. Förut måste man ju vänta till eftermiddagen och då har i alla fall inte jag tid att läsa tidningar, så de blev oftast olästa. Nå i alla fall. Helgen har varit lugn. På lördagen bjöd vi goda vänner på middag med engelskt tema. På söndagen tog vi det mest lugnt. Idag ska jag gå en runda runt byn (Brinkan) och sen till mormor och dricka kaffe. Min moster kommer hit idag och ska bo hos mormor, så det ska bli roligt att träffa henne. Det blir ju inte så ofta fast hon bor på Sottunga. Sen har jag ju veckans lektioner som ska förberedas. Det är skönt att få allt gjort i början av veckan, faktiskt. Jag ska väva lite i morgon eftermiddag och på onsdag har vi ju vävkurs igen. Så ser det ut idag, men man vet aldrig hur det blir i förväg. När jag såg morgonhimlen ändra till orange så tänkte jag på Dödlig fångst, eller The Deadliest catch där de brukar sänga "Red sky at night, sailors' delight. Red sky in the morning, sailors take warning." Vi får väl se om det blir storm idag. Kanske det stämmer med ordspråket.

Kommentarer

Populära inlägg