Snö och solljus

Det hjälps inte, det är vackert med snö när solen lyser på den. Jag tog de här bilderna på framsidan, mot skogen och upp mot berget. Det går inte att få lika fina bilder med träd eller gräs eller buskar utan snö. Tror jag. Jag kommer inte ihåg hur det är att fotografera på sommaren. Det blir ju jättefint om man är ute på sjön. Havet, klippor och martallar är så vackra. Skärgården är vackrare på sommaren, men skogen är vackrare på vintern. Nog för att det kan finnas sommardagar då man promenerar i skogen och solen skymtar genom trädtopparna och lyser upp mossan under. Då är det också vackert. För att inte tala om hur vacker skärgården är när den är täckt av snö. Jag får nog konstatera att vi bor på en vacker plats, vi är privilegierade. Nu har jag satt en ekologisk kyckling i ugnen. Det som förvånar oss är att den är så stor, dubbelt så stor som en vanlig, minst. Jag hoppas att vi ska kunna få tag på ekologiskt kött när vi inte äter älgkött, för det känns bättre att äta ekologiskt. Älgkött är ju annars så ekologikst det går att få. Jag köper också annars ekologiska produkter om jag kan, men det går ju inte alltid att få tag på.

Kommentarer

Populära inlägg