Vägskylt

Det slog mig idag när jag gick runt Brinkan att det är ju lite speciellt att det finns ett flygfält på Kumlinge. Det var ju väldigt mycket aktivitet ett tag och Kumlinge kändes som mitt i smeten. Nu kommer väl några hobbyflygare hit på sommaren, men inte tillräckligt för att det ska kunna bli någon aktivitet runt det, tyvärr...Kanske jag borde föreslå att flygfältet utvecklas till en knutpunkt för hela Åland för landskapsregeringen. Då kanske jag skulle vinna 10000 Euro, för att jag har en sådan fantastisk idé.:-) Nej, det är nog inte så troligt. Hoppas att någon har en strålande idé som kan förverkligas i alla fall. Skylten är ju fin. Jag kommer ihåg hur det såg ut innan flygfältet byggdes. Då gick vi genom grind efter grind när vi skulle till Gunnarsholm, och i hagarna var det betande kor. Jag kommer ihåg att åtminstone Dansos hade korna där.

Kommentarer

Populära inlägg