Färja och fjärd

Bilden togs ombord på Ejdern. Jag vet inte vad det var för liten färja som låg där, men det var min utsikt innan vi la ut.
Igår körde Mats och jag i varsin bil till stan. Det var isande halt, men allt körande till Gävle har gjort mig van att köra, så det är ju ännu en fördel med att ha studerat längre norrut än här. Mats följde med till SOS bilservice i morse, och skjutsade in mig till stan när jag lämnat min bil. Jag fick nyckeln till hans bil, men jag hade lite att handla i stan, så jag behövde inte använda den. Jag provade nya matserveringen i Sittkoff. Det var helt ok, stora portioner, salladsbord och servicen var bra. Trevliga människor. Det är viktigt, tycker jag. Jag fick skjuts tillbaka till SOS bilservice sen för att hämta bilen. Jag hann åka överallt dit jag hade tänkt mig, och till och med tillbaka till stan för att handla kattmat. Sen for jag ner till Långnäs. Vi for via Överö, men det gick fort ändå idag, tyckte jag. Jag tog bilden mellan Långnäs och Överö.

Kommentarer

Populära inlägg