Påsklov

Idag var det riktigt fint i skolan. Eleverna lagade förrätt och efterrätt och dekorerade matsalen. Det blev så fint och kändes så roligt och trevligt. Airi vikarierade idag och hon lagade en supergod ålandspannkaka med sviskonkräm och vaniljgrädde. En väldigt trevlig skoldag. Här är våra påskdekorationer. Jag ska byta gardiner i vardagsrummet och mattor nu, och sedan ska vi ta påskledigt. Glad påsk till alla som läser detta!
Det är så fint med blommor på påsken. Nu fick jag användning för min korg också.
Här är mina favoritblommor till påsk. De doftar ljuvligt och är så fina. Det blir fint med lite pastellfärgade kycklingar också.
Lite påskägg hör till som dekoration, om inte annat. Vi får väl se om det kommer några påskkärringar på lördag. Jag var ju själv en påskkärring i skolan idag, tillsammans med två andra lärare. Eleverna tycker om när lärarna spökar ut sig. Det är riktigt roligt ibland.
En ranunkel får också passa som påskblomma, eftersom den har den fina gula färgen.
Påskägg och kycklingar.
I år tog jag faktiskt in påskriset i tid, så att det är grönt nu. Jag blandade björk, äppel och korallkornell. Igår satte jag dit fjädrar och ägg. Det blev ganska fint, tycker jag.
Några ägg till.

Kommentarer

Populära inlägg