Vinter

Det började snöa bara lite igår kväll och det låg lite kvar i morse, men inte så farligt. Jag hade planerat att fara till Enklinge idag efter skolan, eftersom jag slutar lite tidigare på fredagar, så jag tog bilen till skolan. När jag skulle köra iväg idag så märkte jag att det var ännu halare än i morse, dock, med en veritabel isgata på vägen. Jag har ju bara sommardäck ännu, eftersom snön kom lite hastigt. Jag tänkte först om jag ska köra iväg ändå, men att köra av och på hala färjor och på de krokiga vägarna på Enklinge lockade inte idag. Jag vill inte riktigt åka i morgon heller, eftersom det bara är beställningsturer på lördagarna, men vi har kurs på Brändö med skolan i morgon på morgonen, så jag får se hur det känns på vägen då. Jag vet inte ens om Alfågeln går på lördagkvällarna. Jag får se hur jag gör. Jag tog några bilder från altan idag i alla fall:

Kommentarer

Populära inlägg