Tranor och gäss

Idag har det varit en riktigt ordentlig vårdag. Det regnade i morse när jag åkte till skolan, så det verkade bli en trist dag. Dock såg jag ett helt gäng tranor och några gäss på åkern utanför skolan. Jag stannade bilen och tog denna halvt misslyckade bild, men man ser ju dem i alla fall. När jag körde iväg igen flög de tyvärr iväg. Jag skulle ha velat få det på bild också, för de har så stora vingar, men jag försökte inte ens att stanna bilen. Det slutade i alla fall regna sen. Jag var rastvakt på promenadrasten, som är första rasten och redan då var det varmt och soligt ute. Sedan var jag rastvakt på 12.15-rasten också, och då var det riktigt varmt. Nu på eftermiddagen har det börjat blåsa, men det känns ändå att det är vår idag. Jag tycker om vinter, men nog tycker jag om vår också! Om det är så här fint i morgon ska jag cykla till skolan och sen springa efter skolan.

Kommentarer

Populära inlägg