Viking Grace

Nu har vi varit på kryssning med Viking Lines nyaste färja, Viking Grace. Det har varit en jättefin kryssning med goda vänner och det har varit verkligen roligt. Jag var imponerad av Grace, det är en väldigt fin färja. Man ser ut överallt, eftersom fönstren är så stora och det finns olika ställen att sitta på. Man slipper det där oljudet som man störs av på andra färjor, eftersom man kan välja att sitta i en bar med bara pianomusik. Hur lyxigt är inte det för en oljudkänslig person som jag och många andra. En annan positiv sak är att man går ombord på eftermiddagen och kan gå iland på eftermiddagen. Man slipper gå ombord mitt i natten och kryssa när man är uttröttad och vara uppe hela natten efter, och gå i land på natten. Så var Paradise-kryssningen till Gotland. Det var inte någon höjdare. Förutom det var restaurangen på Grace tyst och kändes lyxig. Hytten var också väldigt fin. Här är några bilder av inredningen och fönstren. Fina lampor: Vägglampa: Fina färger och en harmonisk inredning: Olikfärgade lampor som går upp och ner. Trots att det var mycket färger överallt var det inte störande färger utan fina och harmoniska. Jag tyckte också mycket om att fartyget går tyst. Grace var en väldigt positiv upplevelse allt som allt. Jag är oerhört nöjd och vill snart kryssa på Grace igen. Det får dock bli efter högsäsongen, för det är inte lika roligt om det är alldelses fullpackat med folk skulle jag tro.

Kommentarer

Populära inlägg