LCHF-bak och mat

Idag har jag bakat LCHf-bröd och lagat LCHF-pizza. Brödet behöver Mats på lördag då han ska på jakt. Jag kanske bakar ett till i morgon, då får jag baka dubbel sats, så att brödet blir lite högre. Jag har ju en ganska stor form, så det blir lite platt annars. Det är både gott att rosta och att laga varma smörgåsar med, så praktiskt på det viset. Så här ser det ut: Receptet är taget från Katrin Zytomierskas bok "Sött och annat gott", liksom receptet på pizzabotten. Idag använde jag tonfisk istället för skinka och det blev riktigt gott. Det är också supergott med välgräddade tomater. Jag kan tycka att det blir för mycket kött ibland, så ibland vill jag bara äta fisk eller grönsaker. Jag har ätit en bit idag och nu har jag dessutom mat i morgon och troligtvis även på onsdag och torsdag. Tur att den blev god! Jag funderade på att laga en mjuk pepparkaka och sätta i frysen, men tyckte att det fick räcka efter dessa. Jag kan ju baka en kaka i morgon också. Det blir så mycket disk, så det går inte att laga så mycket på en gång, eller jag vill inte. Jag vill städa under tiden jag bakar, men när allting ska vara i ugnen så länge, så går det inte att städa undan om man ska baka mycket på en gång. Nu ska jag vänta på att diskmaskinen och tvättmaskinen blir klara och se lite på tv istället. Jag har eldat brasa och tänt ljus, så det är fint inne. Här är min ljusslinga i form av lyktor. Den lyser upp vardagen:

Kommentarer

Populära inlägg