Måne

Igår åkte vi med Rosella till Kapellskär. Det blåste ganska ordentligt och vi satt i flygplansfåtöljerna hela resan. Jag klarade mig från att må illa, så det var bra. Det var mycket köer in till Stockholm, men vi hann i tid som tur var. Det var en informell begravning, vilket min pappa nog skulle ha tyckt bäst om. Han skrattade åt konventioner och folk som försökte få andra att rätta sig efter deras idé om hur saker skulle vara. Det var trevligt att träffa släktingar igen som jag inte har sett på åratal. Jag var så förkyld att vi bestämde oss för att försöka hinna till Rosellas 15-tur och komma hem tidigt istället för mitt i natten. Vi hann via LCHF-butiken, men just och just. Jag fick rafsa åt mig det jag kunde och sedan for vi iväg. Som tur är hann vi och fick även plats på 15-turen. Det var mycket högre vågor än på morgonen, så det var skönt att vi hann med den tidigare turen. Vi åt smörgåsbord först, vilket är bra, eftersom jag mår mindre illa om jag har ätit något innan det börjar rulla. Det var tur att vi hann äta innan, för det var så nära att jag skulle ha mått illa. Jag fick sitta och blunda ända tills vi var förbi Kobba klintar. Det var skönt att komma iland sen. Det var skönt att köra till Lemland och gå och lägga oss tidigt. Månen var enorm när vi körde och jag försökte fota den, men det blev allt annat än lyckat!Här ser man till och med att vi är vid Carl Rundberg AB, men fotot är lika suddigt! :-)När vi kom till Lemströms kanal hade jag gett upp försöket att fota månen, men det var ett så fint ljus, så jag fotade kanalen istället. Mats körde också långsammare här! Det var skönt att kunna lägga sig tidigt, eftersom vi steg upp kl. 4 igen och åkte till Hummelvik och åkte hem med Alfågeln. Det är skönt att vara hemma igen och idag ska jag bara laga kålpudding med mycket vitlök och annars kurera mig med citron och ingefära.

Kommentarer

Populära inlägg