På hemväg

Jag trivs verkligen bra med mitt jobb och med huset i Lemland, men det hjälps inte. På fredag när jag sitter på Grisslan, eller vilken färja det än råkar vara, så är jag på hemväg. Det har varit en fantastiskt fin dag idag, och solen sken otroligt starkt på eftermiddagen. Det var varmt i bilen, fast det är i slutet av oktober. Jag försökte ta bilder med känslan av det starka ljuset med glittret från vågorna och värmen.Ännu skiner solen när vi kommer fram, men nästa vecka när det är vintertid kommer det att vara mörkt när Grisslan anländer till Snäckö. Sen kommer det att vara mörkt när Grisslan anländer på fredagkvällarna till i mars, och då vet man att våren har kommit. Det är skönt att vara hemma i alla fall, och jag har gullat lite med kattorna, gett fåglarna mat och ätit grillad kyckling tillsammans med Mats. Jag ska strax tända en brasa och njuta av att göra ingenting!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg