Blåst och regnrusk

I morse när jag körde till jobbet regnade det så mycket att jag knappt såg någonting. Jag hade högsta hastigheten på vindrutetorkarna, men det hjälpte inte. Jag fick köra 70 nästan hela vägen. Som tur är lyckades jag precis pricka in tidpunkten då det nästan är trafikfritt på morgonen, så ingen störde sig på att jag körde långsamt i alla fall. Under dagen har vinden ökat hela tiden. När jag skulle åka Töftöfärjan från Vårdö var jag säker på att jag skulle börja må illa, men jag klarade mig. Det är ju inte speciellt lång väg, som tur är. Jag försökte fotografera när vi låg snett, men det syns inte så bra.Idag deltog jag i ett utvecklingssamtal, så jag kom hem ganska sent. Jag hade dock förberett mig och handlat innan, så när jag kom hem lagade jag kålgryta och LCHF-knäcke. Nu har jag ätit kålgryta och är mätt och belåten. Knäckebrödet kallnar just nu, så det ska jag äta i morgon. Jag har hittat en leverpastej med bara 2g kolhydrater per hundra gram och leverpastej på knäckebröd är väldigt gott. Nu känner jag mig lite trött efter en lång dag, så jag ska nog lägga mig tidigt i kväll och läsa min nya favorit "Damernas detektivbyrå" av Alexander McCall Smith en stund. Den är så bra och jag är otroligt nöjd med att McCall Smith har skrivit massor av böcker och att jag bara läser den första. Läsfest!

Kommentarer

Populära inlägg