Resa i kattbur

Det blev ingen bild på Holger i trädgården. Det passar inte alltid att ta bilder, men jag ska försöka igen nästa vecka. I söndags stängde vi kattluckan här i Kumlinge för första gången och det blev inte populärt, för de hade inte varit med om det förut och tyckte att det var läskigt. Idag måste vi göra samma sak, för att de säkert skulle vara inne när jag skulle ta dem med till färjan. Redan nu har de vant sig vid det och det var inga problem. De låg tryggt hemma och sov när jag kom hem. De försökte öppna luckan några gånger, men när det inte gick gick de och lade sig igen. Helge tycker fortfarande inte om att åka bil, så hela vägen till Långnäs jamade han högt. Som tur är tar det ca 8-9 minuter från oss till Långnäs, så det var inte så farligt. Annat är det att åka från Hummelvik och köra runt hela Åland, som jag måste göra på söndagarna. Inte lika kul. När jag stannade bilen blev han tyst igen. Han jamade några gånger under resan också, men han var mycket lugnare än i söndags. Grisslan är ju så mycket tystare än Alfågeln också. Holger sa inte ett pip på hela resan och låg helt lugnt hela tiden. När han var liten åkte vi ofta till Mariehamn och tog honom med, så han är van ifrån början. Helge har aldrig åkt i bur på samma sätt. Här ser vi lugna Holger som ligger och tittar mot Helge för att se vad han gnölar om.Helge är ganska lugn nu i alla fall, men glad är han inte. Han vänjer sig dock, så det går nog ännu bättre nästa gång ska vi hoppas.

Kommentarer

Populära inlägg