Grönsakslandet

Idag har jag stått upp och ner i landet i stort sett hela dagen, med paus för mat och vila emellan. Jag har gått med jordfräsen, krattat, satt lök, sått sallat och däremellan vattnat med en löjligt liten vattenkanna. Jag är inte klar än heller. I morgon måste jag rensa ogräs runt jordgubbsplantorna också, det räcker inte med att rensa i raderna. Det ser redan bättre ut, men det blir skönt när allt är klart. Då är det bara att börja om igen, förstås. Det är ändå roligt att jobba i landet den här tiden, innan det blir så hett och fullt av insekter. Så här ser det ut nu i alla fall.
Det här är jordgubbslandet med blåklint i bakgrunden.
Hela landet, som ser tomt ut är fullt av lök. Det är så bra att ha egen lök hemma. Jag har också planterat tagetesplantor i landet, för jag ska färga garn i slutet av sommaren, och det blir fler blommor om de får mycket plats.

Kommentarer

Populära inlägg