Kumlinge

Igår åkte jag till Kumlinge med kattorna. Det var ett tag sen de behövde sitta i bur, så de var inte glada. De har nog förlåtit mig nu, men de är mest ute än så länge. Här sitter Holger i min pilbalja. Jag har just tömt den. I morgon ska jag lägga pil i blöt i den.
Som ni märker har jag inte min trimmer här. Mats tar den med sig när han kommer, som tur är. Annars är jag ganska nöjd med ogrässituationen i landet i alla fall. Här är en sparrisplanta.
Jag hoppas att inte jordgubbarna fryser, för i år är det mycket blom.
Det blir mycket blåklint i år också. Kanske det räcker till en midsommarkrans.
Det är lite som ska göras innan midsommar, men det är ändå skönt att vara ledig. Jag börjar också känna att det är sommarlov, så det känns riktigt bra. Det är nog svårt att inse att man inte behöver tänka på jobbet hela tiden på ett tag. Jag har lagat en LCHF-pizza till middag, så nu ska jag sluta och gå och se om den börjar vara klar.

Kommentarer

Populära inlägg