Trädgårdsdag

Idag har jag varvat läsning och trädgårdsarbete. Jag har klippt gräset i hela trädgården, eller det vi brukar klippa. Jag har också gått med trimmern, så nu är mina armar som gelé. Mats lagade mat och grillade den under tiden. Det känns bra när det blir fint. Nackdelen är ju att man ser mer man skulle vilja göra, men man måste ju nöja sig någon gång, annars får man hålla på hela tiden. Jag fick sällskap av Helge och Holger när jag var klar.
I bakgrunden syns rishögen som jag gjort i ordning till igelkotten. Jag vet inte om den vill ha den i och för sig. Idag låg den i gräset på baksidan. I morse sprang den omkring på gräsmattan och såg ut att äta gräs. Det är roligt att se den så ofta. Hoppas att den stannar kvar, fast jag har varit ute och fört oljud nu.

Kommentarer

Populära inlägg