Pass och promenad

Jag läste i tidningen att man måste ha id-handlingar i Sverige nu. Jag har inget id-kort, eftersom jag inte behöver något här. Mitt pass gick också ut i april. Jag räknar ändå med att jag har större nytta av ett pass än ett id-kort, så idag gick jag och tog ett pass-foto och sen gick jag till polisen och beställde ett nytt pass. Det gick väldigt smidigt, måste jag säga. De skickade fotot direkt per mail från fotoaffären till polisen. Sedan skrev poliskanslisten ut ansökningsblanketten färdigt ifylld, bara att skriva på. De tog mina fingeravtryck, vilket känns konstigt, lite som att man har gjort något fel, men nu är jag vanare ändå. Det kändes värre första gången. Det tar bara en vecka, så får jag passet. När jag kom hem tog jag fram S-health (S=Samsung) på telefonen och gick ut och promenerade. Det är en väldigt fin höstdag idag. Jag tog några höstbilder när jag ändå var i farten.
De här svamparna var pyttesmå, bara ca 0,5 cm, och så gulliga. Jag har ingen aning om vad det är för sort.
Jag gick ner till sjön också. Det blåste riktigt kallt, som det brukar med nordliga vindar. Det kändes friskt.
Jag tog sen en sväng till in i skogen, och på den rundan berättade S-health att jag hade gått 10000 steg. Det var bra, så då gick jag hemåt. När jag kom hem hade Mats hunnit hem och satt på kaffe och bastun. Lyx. Han hade handlat också, så nu har jag druckit kaffe och snart ska vi gå i bastun. Det blir gott med mat sen.

Kommentarer

Populära inlägg