Skördefest

Idag har vi åkt runt hela fasta Åland i stort sett. Vi började med att åka till Gottby i Jomala. Vi åkte till Rafaels. Det är ju inte direkt en bondgård, men det var trevligt att se allt ändå. Mats tyckte det var roligt också.
Sand
Grus
Gris
Häftiga grejer. Jag ställde mig bakom en dumper, så att man kan se hur stora däcken är. Jag är 1,72 lång!
Ganska häftigt. Efter Rafaels körde vi mot Geta. Vi tog en vattenpaus vid detta träsk.
Vägen till Geta är så vacker med alla äppelträdgårdar.
Det är så vackert i Geta. Vi åkte till Bolstaholm.
Där köpte vi kött och ett handtag till insidan på utedassdörren på Brändskär.
Efter Bolstaholm åkte vi till Haddnäs. Det är vackert där med! Det är ju så vackert på Åland.
Lottas stickstuga sålde så vackra garner och saker att jag måste göra reklam för dem. Jag köpte ju inget, eftersom jag färgar och stickar själv, men jag tycker att sakerna är så fina.
Vi köpte också lite äpplen för de är så vackra. Dessa smakade underbart.
Vi köpte också en vacker brödspade av en trevlig man. Vi valde mellan ett skärbräde i ask, som Mats tyckte om och denna brödspade i en som jag tyckte så mycket om. Det blev brödspaden. ☺ När vi bestämt oss berättade han att han kommer från Biskopsvik i Kumlinge och att han visste att jag bakade, eftersom han har sett mig sälja bröd på torget. Roligt.
Jag gillar att servera ostar och mitt LCHF-knäckebröd på min brödspade på Kumlinge. Nu har vi en här också, så det är bra. Vi hade tänkt åka till fler ställen i Lemland och Lumparland, men vi var trötta efter Haddnäs och drog oss hemåt. Vi har druckit kaffe nu och jag ska börja förbereda maten. Det är bra att ha den klar att sätta i ugnen när vi går i bastun, så äter vi sen när vi har badat. Det har varit en trevlig dag. Jag far gärna på skördefest igen. En sak jag inte nämnt tidigare är ju också alla trevliga bekanta man träffar.

Kommentarer

Populära inlägg