Black Sabbath

Mats och jag drog iväg till Helsingfors i torsdags morse. Vi åkte via Åbo, eftersom det var rea på Dressman och Marimekko. Jag köpte 3 klänningar till 40% rabatt, så det lönar sig att handla på rea. Sen åkte vi mot Helsingfors i alla fall. Vi hade bokat på hotell Arthur vid Kajsaniemiparken, eftersom konserten skulle vara där. Det var ett mysigt, gammaldags hotell. Jag tog en bild av matsalen.
Det regnade ordentligt medan vi åt, men det regnade inte alls under konserten sen, så det var ju tur. Det var ändå kallt, så jag hade full regnmundering. Det är dock något man får ta med utomhuskonserter, det är en del av charmen. Det var nästan overkligt att stå och lyssna på Black Sabbath, och se Ozzy Osborne sjunga, med tanke på hur mycket jag har lyssnat på dem genom åren. Det var en upplevelse. Här är lite bilder.
Ozzy.
Vi var verkligen nöjda med att vi kom oss iväg på konsert. Vi hade lite tid i Helsingfors på fredagsmorgonen, innan vi måste köra mot Åbo, så Mats visade några delar av staden. Vi åkte också till ett hus som Mats mamma bodde i när hon var yngre. Det var fint.
Vi fick ett fönster i julklapp för några år sedan, som kommer från just detta hus, så det var intressant att se huset också. Det var en fin resa.

Kommentarer

Populära inlägg