SuomiAreena

Idag har vi varit i Björneborg på Finlandsarenan. Det är Finlands motsvarighet till Almedalsveckan i Sverige. Jag har dock inte varit i Visby under Almedalsveckan, så jag kan inte jämföra. Det var en trevlig och intressant dag med många givande diskussioner. Här är en bild av Sfps ledamöter under en debatt idag.
Mats och Tony träffade och diskuterade med både nya och gamla bekanta. Här är de med SFPs nyvalda ordförande Anna-Maja Henriksson.
Stefan Wallin är riksdagsgruppens gruppledare och väldigt trevlig.
Vi gick också till en diskussion ordnad av Folktinget. Det handlade om arbete och integration, något som jag tycker är särskilt viktigt och intressant.
Vi måste tyvärr gå efter detta, eftersom vi skulle till färjan, men jag gillade hela Finlansarenan skarpt, och skulle gärna komma tillbaka. Det var ju Mats och Tony som skulle nätverka, men jag tyckte att det även var intressant och givande för mig, trots att jag inte kan så mycket finska.

Kommentarer

Populära inlägg