Glada laxen

Igår cyklade Mats och jag runt Dössäng. Vi åkte till Brändskär sen. Det var riktigt varmt på morgonen, så jag tog inte med mig några extrakläder. När vi kom ut gick solen i moln och det började blåsa, så helt plötsligt var det kallt där. Det var kallt hela kvällen sen. Det gjorde inget, för vi hade bestämt att åka med vår gode vän B i hans båt. Vi ville se på snipracet. Vi körde till Enklinge, men vi var lite sena, så de låg redan i hamn. Det är svårt att veta hur lång tid det tar för dem, men det gjorde inget. Vi hade bokat bord på Glada laxen och åkte dit i stället. Vi blev som alltid väl emottagna, och fick också lika god mat som vanligt.
Jag tog tapastallrik till förrätt.
Eftersom jag älskar fisk och inte själv kan laga god fisk, så tog jag fisk till varmrätt också. Jag tog stekta abborrfiléer med citronsås.
Det var fint att sitta där och se på båtar och färjor. Vi åkte till Brändskär och satt där en stund efteråt, men det slutade inte blåsa, så det blev lite kallt på kvällen. Vi åkte hem ganska tidigt. Det var skönt att komma hem och sitta och slötitta på en engelsk deckare och ta det lugnt en stund.

Kommentarer

Populära inlägg