Snöslask och stickning

I morse när vi steg upp var det vitt på marken. Det var lite förvånande, eftersom de inte lovat snö, men fint för det.
Tyvärr började det genast att töa, så det har varit otroligt slaskigt idag. Mats körde lite kvistar, men det var svårt att se någonting genom traktorns fönster, så det blev inte så mycket kört idag. Jag har bakat LCHF-bröd och gjort grönsakssoppa i stället för att klyva ved på vedklyven. Jag har också pluggat och varit till affären. Jag blev inspirerad av näversamlandet igår och tog fram mitt tunna lavfärgade garn. Jag ska sticka en tunn poncho genom att sticka en rektangel och sen sy ihop den till en poncho.
Jag gillar att garnet blir spräckligt när man färgar med lav. Detta är färgat med färglav. Det var nog bra att vi fick vila lite idag, eftersom vi jobbade hela dagen igår. De har visserligen lovat nederbörd i morgon, men vi ska hoppas att det inte stämmer. Det skulle vara skönt att bli klara med veden.

Kommentarer

Populära inlägg