Tenta och skoterfärd på isen

Vi vaknade till ett fantastiskt vinterväder. Eftersom jag skulle skriva en hemtenta i flera timmar försökte jag att glömma bort det. Mats fixade dock och körde fram och tillbaka med skotern. Han körde ut vedkorgen och ved och fixade med mat. 11.15 till 15.00 skrev jag tentan, som sedan skulle lämnas in senast kl. 16.00. Sen kastade jag på mig varma kläder, medan Mats ordnade med kälken. Vi åkte iväg genast och vädret var fantastiskt. Vi körde bara ut på isen, där vi vet att det är grunt, eftersom isarna inte är så starka just nu. Vi åkte också bara en kort bit på isen, men satt sen på land. Våra goda vänner kom också ut och sen satt vi och grillade och pratade tills det började skymma. Vilken fin eftermiddag det blev.
I morgon är det sportlovets sista dag, men jag är nöjd med det vi har hunnit med under veckan. Vi har haft minst sagt varierande väder och aktiviteter, så nu känns det roligt att börja jobba igen.

Kommentarer

Populära inlägg