Kalasresa till Nagu

I torsdags kväll åkte jag till Hummelvik, där Mats hämtade mig. Jag åkte med honom till stan på morgonen och gick en sväng till Övernäs och sedan till läkare för att få läkarintyg, eftersom jag har ett nytt jobb. Jag väntade på Mats rum sen på att han skulle sluta jobba. Vi åkte iväg till Västra hamnen och tog Grace mot Åbo. Det var avkopplande att åka genom skärgården.
Vi hade bokat bord till kl.17. Vi valde pilgrimsmusslor till förrätt.
Det var både vackert upplagt, gott och örtigt. Till varmrätt valde vi tournedos.
Igen var det massor med örter, vilket jag gillar. Vi valde glass till efterrätt.
Det var första gången jag åt oregano till glass, men det var förvånansvärt gott. I Åbo var Hamburger börs fullbokat, så vi bokade på Scandic Plaza, vilket var ett väldigt tyst och lugnt hotell. Utsikten från fönstret var också behaglig.
På lördag morgon handlade vi lite i Åbo, innan vi körde iväg mot färjan till Nagu. Färjan är väldigt stor, jämfört med våra.
Vi hade bokat hotell på hotell Strandbo.
Vi gillade utsikten från rummet.
Så fint! Här är hotellets framsida.
Verkligen mysigt. Resans mål var Mats systers 60-årskalas. Jag tog en bild av dukningen.
Det var ett trevligt kalas. På söndagen åkte vi tillbaka till Kumlinge. Det var en trevlig resa. Mats jobbar denna vecka, så imorgon åker jag till stan. Vi kommer båda hem på onsdag kväll, då vi har fullmäktigemöte.

Kommentarer

Populära inlägg