Sommarlovsfrukost och sommarfest

Det är så skönt att kunna fundera på vad jag vill ha till frukost i dag, och ha tid att laga det. Idag tog jag fram en hemlagad semla ur frysen och värmde den i ugnen. Jag skar den medan den var varm, så att smöret skulle smälta och skar sen tjocka tomatskivor och lade ovanpå. Det är mitt favoritpålägg just nu. Det är så gott när tomatskivorna blir varma. Lyx. Igår var jag på sommarfest för kommunens personal och förtroendevalda. Det var så trevligt. Jag tog inga bilder, för det var lekar, så det blev inget tillfälle. Jag avskyr ju lekar i vanliga fall, men dessa var samarbetslekar och inte förnedringslekar, som var vanliga förr. Det var riktigt roligt, till och med. Vi fick också grillat kött och sallad, goda såser, och kaffe, samt efterrätt. Det bästa är att det stod i inbjudan att festen skulle ta slut kl.21, så perfekt för en morgonmänniska som jag, som blir trött på kvällen. Trevlig sommarfest, helt enkelt.

Kommentarer

Populära inlägg